espati.lv

Asinsgrupu diēta, pirmā daļa

Asinsgrupu diēta, pirmā daļa

Autors: "Rēzus"
Foto: shutterstock.com
2009. gada 26. janvāris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt
Asinsgrupu diētas ietvaros, ēdot savai asinsgrupai atbilstošu ēdienu uzlabosies figūra un veselība. Šis uztura virziens izstrādāts, par noteicošo faktoru uzskatot asinsgrupu un izvēloties katrai asinsgrupai atbilstošos produktus. Pārtikas olbaltumvielas (lektīni) atšķirīgi reaģē ar daž?du grupu asinīm.


Diēta 0 asinsgrupai



0 tips (1. grupa) – mednieks.
Š? asinsgrupa tiek uzskatīta par vissenāko un no tās evolūcijas procesā radušās pārējās asinsgrupas. Tā attīstījusies pirms aptuveni 40 000 gadiem, kad dzīves galvenā sastāvdaļa bija medības, līdz ar to šīs asinsgrupas cilvēki labi panes gaļu.
Pie šā tipa pieder 33,5% zemeslodes iedzīvotāju, un ja arī sevi vari pieskaitīt šai grupai, tad tev noteikti piemīt viņu raksturīgākās īpašības un arī tu esi spēcīga un pašpietiekama līdere!


Stiprās puses:
  • Spēcīga gremošanas sist?ma;
  • Spēcīga im?nsist?ma;
  • Sistēmas, kas radītas efektīvam metabolismam (vielmaiņai) un iekšējo orgānu saglabāšanai.
Vājās puses:
  • Grūti adaptējas diētas un apkārtējās vides nosacījumu mai?ai;
  • Dažk?rt imūnsistēma ir pārāk aktīva un darbojas pret pašu organismu (alerģijas).
Riska grupas:
  • Problēmas ar asins recēšanu (slikta rec?šana);
  • Iekaisuma procesi - artr?ti;
  • Paaugstināts skābes līmenis kuņģī - ??la;
  • Alerģijas.



Rekomendācijas tavai di?tai:
Kā jau ga??d?jai, tev ieteicams ievērot proteīnu diētu.
Uz tavu organismu pozitīvi iedarbosies tādi produkti kā gaļa (izņemot cūkgaļu), zivs, jūras produkti, dārzeņi un augļi (izņemot skābos), ananāsi, un ierobežot? daudzumā - rudzu maize.
Arī pākšaugus un griķus vari ēst, bet noteikti ierobežo putraimu, īpaši auzu, kviešu un to izstrādājumu (tai skaitā kviešu maizi) lietošanu uzturā.
Izvairies no kāpostiem (izņemot brokoļus), kviešiem un visiem to izstrādājumiem, kukurūzas un visiem tās izstrādājumiem, kā arī no marinādes, kečupa.

Dz?rieni:
Par piemērotu tev tiek uzskatīta zaļā tēja, zāļu tēja no mežroz?t?m, ingvera, piparmētrām, kajēnas pipariem, lakricas, liepziediem; ūdens.
Neitrāli tavam organismam ir alus, sarkanais un baltais vīns, tēja no kumelītēm, že?še?a, salvijas, baldriāna, aveņu lapām.
Izvairies no kafijas, stiprajiem dzērieniem, alvejas, asinszāles, ehinācijas, zemeņu lapām.

Svara kontroles programma:

Ieteicams vispār neēst svaigus kāpostus, pākšaugus, kukurūzu, kviešus, citrusaugļus, saldējumu, cukuru, marinādes, kartupeļus.

Tev palīdzēs - jūras aļģes (brīnās, laminārijas); zivs un jūras veltes; joda s?ls; gaļa, īpaši liellopu, aitu gaļa, aknas; zaļumi, salāti, spināti, brokoļi, redīsi, vitamīni un pārtikas piedevas; B grupas vitamīni, K vitamīns, kalcijs, mangāns, jods; lakricsakne (lakrica), jūras aļģes.
Neaizraujies ar A un E vitamīniem.

Piemērotākie fiziskie vingrin?jumi:

Lai uzturētu labu fizisko formu un īpaši, ja nepieciešams samazināt svaru - ieteicamas ļoti intensīvas nodarb?bas: aerobika, slēpošana, skriešana, peldēšana. Šo var pielīdzināt augstāk minētajai šīs asinsgrupas v?sturei - tad bija medības, tagad - it kā jāpielāgojas tā laika dzīves apstākļiem. Tam vispiemērotākais ir sports.

īpašās rekomend?cijas:


1. Svara samazināšanas programma. “0” tipa galvenā problēma - palēnināta vielmaiņa. Pastāv šādas iespējas, kas ļauj palielināt vielmaiņas ātrumu un tādā veidā samazināt ķermeņa svaru:
  • Neiekļauj uzturā kviešus un visus tā izstrādājumus, kukurūzu, pākšaugus, lēcas - tās bloķē insulīna izstrādāšanos un ar to arī palēnina metabolismu (vielmaiņu organismā).
  • Neiekļauj uzturā visa veida kāpostus (izņemot brokoļus) un visus auzu izstr?d?jumus- tie nomāc vairogdziedzera hormonus un ar to pašu palēnina metabolismu.
  • Palielini tādu produktu, kas satur jodu, patēriņu - jūras veltes, aļģes, zaļumus (salātus, spinātus, brokoļus), joda sāli, un arī produktus, kas stimulē vairogdziedzera hormonu izstrādāšanos - redīsi, rutki, diakoni. Ieteicams pagatavot sulu no minētajiem dārzeņiem uz pusēm ar burkāniem.
  • ēd gaļu (sarkano), aknas. Šie produkti arī palielina metabolisma ātrumu.
  • Ieteicami intensīvi fiziskie vingrinājumi.
2. Lai atrisinātu asins recēšanas problēmu (protams, ja tāda ir) - ieteicami produkti, kas satur K vitam?nu: zaļumi, salāti, aļģes, gaļa, aknas, mencu aknu eļļa, olas. Izvairies no raudz?tiem produktiem; ja izjaukts zarnu baktēriju līdzsvars - lieto acidofil?s un bifidobakt?rijas.

3. Ievēro piesardzību, lietojot aspirīnu (tas paaugstina skābuma pakāpi un paš?idrina asinis) un Ginko Biloba (asins cirkulācijas palielināšanas efekts tiek panākts uz to paš?idrin?šanas rēķina)



Diēta A asinsgrupai



A tips (2. grupa) – zemkopis
. Tiek uzskatīts, ka šā tipa asinsgrupa radās pārejas laikā no sen?k? (mednieki) uz vairāk nometnes tipa, agr?ru dzīves stilu. Tā attīstījās apmēram pirms 20 000 gadiem, kad bija nostiprinājusies zemkop?ba, līdz ar to labi tiek panesti graudaugu un piena produkti.
37,8% zemeslodes iedzīvotāju ir šā tipa pārstāvji. Ja piederi pie šīs asinsgrupas, tad arī tu noteikti esi patstāvīga, tev patīk dzīvot vienā vietā, lieliski adaptējies darbam kolektīvā, esi organizēta. Tās tiek uzskatītas par šīs asinsgrupas pārstāvju raksturīgākajām īpašībām. Uzzini, kas tev der un no kā tev j?vair?s!

Stiprās puses:
  • Labi adaptējas diētas un apkārtējās vides izmaiņām.
  • Imūnsistēma un gremošanas sistēmas ir efektīvas, ja tiek ievērota atbilstoša diēta (veģetārā).
Vājās puses:
  • Vārīgs (jūtīgs) gremošanas trakts;
  • Vāja imūnsistēma, uzņēmīga pret visām infekcij?m;
  • Paaugstināts nervu sistēmas jūtīgums.
Riska grupas:
  • Sirds saslimšanas;
  • Onkoloģiskās saslimšanas;
  • An?mija;
  • Aknu un žultsp?š?a saslimšanas;
  • Pirmā tipa diabēts.
Rekomendācijas tavai di?tai:
Tava īstā diēta - pilnīgs veģetārisms.
Vari lietot uztur?: dārzeņus, piena produktus - ierobežoti (netrekns siers, skābpiena produkti). Tos vari aizvietot ar sojas produktiem: sojas pienu, tofu - sojas biezpienu.
Vēl tev vērtīgi ir putraimi, augļi (izņemot asos - apelsīnus, mandarīnus, rabarberus, papaijas, banānus, kokosriekstus). Ananāsi! Zivs (izņemot butes, ?tes, siļķes, ikrus, kā arī jūras veltes).
Cukurs - ar mēru.

Dz?rieni:
Ieteicams izvēlēties kafiju, zaļo tēju, sarkano vīnu vai arī sulas - burkānu, ananāsu, greipfrūtu, vīnogu. ūdens ar citronu sulu.
Izvairies no apelsīnu sulas, melnās tējas un visiem gāzētajiem dzērieniem.

Svara kontroles programma:
Izvairies no šādiem produktiem: gaļa (nedaudz vistas un tītara); piena produkti; kviešu izstr?d?jumi; pipari (jebkuri); sald?jums; cukurs; sviests - kukurūzas un riekstu.

Tev palīdzēs: augu eļļas - olīvu, linsēklu, rapšu, arī sojas izstrādājumi un dārzeņi, ananāsi.
Vitamīni un pārtikas piedevas: B, C, E vitamīni, kalcijs, dzelzs, cinks, selēns, hroms, bifidobakt?rijas. Arī augu piedevas un tējas - no tām že?še?a, ehinācijas, baldriānu un vilkābeles.
Ierobežo A vitamīna lietošanu, labāk iegūt B-karot?nu no pārtikas.

Fiziskie vingrinājumi:
Mier?gie, uz koncentrēšanos balst?tie - joga, tai-dzi.

īpašās rekomendācijas A tipam:


1. Tā kā šim tipam ir gremošanas sistēma, kas noskaņota uz ve?et?rismu (tas ir, tai ir pazemināts kuņģa sulas skābums), tad tai ir nopietnas problēmas ar gaļas p?rstr?d?šanu, kam nepieciešams augsts kuņģa sulas skābums. Ja piederi pie šīs asinsgrupas, tev ieteicams izvairīties no gaļas lietošanas uzturā.
Pieļaujams tikai neliels daudzums vistas vai tītara gaļas. Tas palīdzēs saglabāt normālu svaru. Š? tipa cilvēkiem, atšķirībā no 0 tipa pārstāvjiem, gaļa palēnina metabolismu un veicina tauku nogulsnēšanos. Veģetārisms veicinās enerģijas pieplūdumu un nostiprinās organisma aizsargspējas pret saslimšanām - vāja imūnsistēma tiek vēl vairāk nomākta, ja tiek lietots nepareizs uzturs.
2. Saistībā ar to, ka gremošanas trakta gļotāda ir ļoti vērīga, ieteicams izvairīties no visa veida asās pārtikas (visu veidu pipariem, etiķa, kečupa (un vispār tomātiem), skābiem augļiem un ogām, majonēzes un piedevām); no ferment?t?s un sālītās pārtikas (sālītas zivs, siļķes, gurķiem, kāpostiem (kā sālītiem, tā arī svaigiem, izņemot brokoļus)), kartupeļiem. Savukārt vēlams ēst ķiplokus un sīpolus, burkānus.
3. Piena produktus vari lietot, bet ierobežoti, labāk skābpiena produktus un netreknos sierus, biezpienu, brinzu. Olbaltumvielu avots - sojas produkti jebkurā veidā. Olas arī nepieciešamas kā olbaltumvielu, vitamīnu un mikroelementu (cinka, kalcija un B-karot?na) avots.
4. Nav nekādu speciālu ieteikumu svara kontrolei. Ievērojiet atbilstošu diētu un fiziskās aktivitātes rež?mu. Ierobežojiet cukura un šokolādes lietošanu uzturā.

Otrā raksta daļa, kad stāstīsim par B un AB asinsgrupu īpatnībām - rīt!

Pateicamies Valsts asinsdonoru centram!
www.donors.lv

Saistītie raksti:
Asinsgrupu diēta, otrā daļa



Saistītie raksti

Nepareizs uzturs - drauds veselībai

Celiakija. Mīti un patiesība

Asinsgrupu diēta, otrā daļa

Aktuālais jautājums: Kādi ir Tavi ikmēneša tēriņi skaistumkopšanā?

Noderīgi par asinsgrupām



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

stirna, 2009. gada 27. janvāris, 10:32

njā, laikam šim piekrītu, garšo jau man viss tas, ko patiesībā nedrīkst, bet pēdējā laikā saskaros ar to, ka tas viss jāmet pie malas, kaut vai ārsta diagnoze - gastrīts ar vēl kaut ko :( jau nedēļi mēģinu dzīvot citādāk, vismaz viens labums, liekie aizlidos :D bet tajā pašā brīdī nesaprotu - nu kā Es varēšu bez gaļas? :( vismaz brokoļus drīkst - tos es dievinu :P ehh...

Ziņot par nekorektu komentāru
sīkā, 2009. gada 28. janvāris, 23:40

Ja es šo visu ievērotu,man būtu ļoti grūti dzīvot!Bet varbūt pamēģināšu!;)

Ziņot par nekorektu komentāru
sanch (viesis), 2009. gada 20. maijs, 19:31

varbut dieta ir laba lieta, bet ne prieks manis, un pa tam riska grupam nav taisniba, neslimoju vispar un galu edu katrudienu, resna ari neesmu man ir 46gadi un veljoptojam vis ir kartiba.

Ziņot par nekorektu komentāru
73w5qwhdrjcttry (viesis), 2011. gada 30. marts, 16:06

man ar A asinsgrupa un tiesi nesen nolemu pieverties vegetarismam un redz kaa atklaaju, ka tiesi atbilst man. Arii ipashi nekad nav patikushi skabi gurkji, kaposti un siljkjes. Njaa laikam jau sanak ka vegetarisms nav piemerots visiem - atkarigs no asinsgrupas un passajuutas. Bet redz ka tomer varu ari vistu dazreiz un zivis arii man garso, ta jau ideaali.

Ziņot par nekorektu komentāru
riks (viesis), 2011. gada 23. maijs, 23:15

fufelis no sakuma lidz beigaam,neieshu skaidrot kapeec,mulkjiem taapat nepielec,bet kas nav mulkji tie bez manis zin.

Ziņot par nekorektu komentāru
1  2  


kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna
Friends link: 1Z0-591 1Z0-061 220-801 640-911 70-680 640-461 C_TSCM52_66 070-331 312-50v8 820-421 1Z0-478 MB7-701 070-414 070-489 070-687 1Z0-062 1Y0-253 350-029 070-247 070-467 200-310 1Z0-485 640-864 70-465 70-687 74-325 74-343 98-372 C2180-278 C4040-221 C4040-225 1V0-601 300-207 70-467 70-485 74-338 C_THR12_66 070-483 C2020-702 C2030-283 C2150-197 C4120-782 VCP-510 070-246 070-341 070-466 070-487 070-488 1Y0-200 1Z0-051 1Z0-478 300-209 JN0-102 642-902 70-246 98-364 C2020-622 HP0-S41 NS0-156 070-458 070-688 117-101 1Z0-899 250-310 300-206 642-813 70-178 312-50v8 70-686 98-349