8 soļi, lai iepirkšanās INTERNETĀ nesagādātu VILŠANOS

Iepirkšanās internetā mūsdienās ir ļoti populāra, un kāds gan tur brīnums, ja tā ir iespējams ietaupīt gan laiku, gan naudu. Tomēr, lai iepirkšanās internetā būtu veiksmīga, jāievēro daži, it kā tik zināmi noteikumi, ko tomēr ne vienmēr atceramies. Un tieši to neievērošana var radīt vilšanās sajūtu par tik kāroto jauniegūto lietu.

Veic izpēti un ievāc atsauksmes!
Interneta plašumos atrodami visdažādāko cenu kategoriju un kvalitātes veikali, tādēļ pirms pirkumu veikšanas svarīgi iepazīties ar citu pircēju atsauksmēm, kas nereti ļoti labi pasaka priekšā – te ir vērts iepirkties, vai tomēr labāk meklēt citu veikalu. To parasti var izdarīt gan pašā interneta veikalā, gan citās vietnēs (kas noteikti ir objektīvākas), kas paredzētas atsauksmēm, piemēram, www.booroos.com

Iepazīsties ar preci!
Tā kā preci pirms iegādāšanās nav iespējams apskatīt dzīvē, rūpīgi iepazīsties ar aprakstu. Pievērs uzmanību gan norādītajam materiālam, gan citai papildinformācijai. Daudzos apģērbu interneta veikalos norāda arī attēlā redzamās modeles parametrus. Izpēti tos! Tā labāk varēsi saprast, kā apģērbs varētu derēt tev. Ja nav nekādas papildinformācijas, rūpīgi apdomā vai šeit iepirkties maz ir vērts, jo nav skaidrs ne tas, par ko tu maksā, ne tas, ko saņemsi.

Noskaidro izmērus! Dažādās valstīs apģērbu un apavu izmēru skalas būtiski atšķiras. Pievērs uzmanību tam, kādas valsts izmērs norādīts preces aprakstā! Lai atvieglotu dzīvi, parasti interneta veikalos atrodamas izmēru skalas visām valstīm, kas ļaus noskaidrot sev nepieciešamo izmēru. Apkopotu izmēru tabulu vari atrast šeit asknumbers.com

Sazinies ar tirgotāju!
Viena no izplatītākajām kļūdām – iegādāties preci, ja par to vēl ir kādas būtiskas neskaidrības. Atceries, ka tev ir tiesības pārdevējam uzdot papildus jautājumus. Ja kontaktinformācija nav norādīta vai tirgotājs tev neatbild, labāk šādus veikalus nemaz neizmantot.

Iepazīsties ar noteikumiem!
Ja ar saņemto preci tomēr neesi apmierināta, pastāv iespēja to atgriezt tirgotājam. Pirms pasūtīšanas iepazīsties ar atgriešanas noteikumiem – reizēm preces atpakaļsūtīšanu apmaksā tirgotājs, taču reizēm jāmaksā pasūtītājam. Turklāt eksistē gadījumi, kad norādīts, ka preces atgriešana nav iespējama. Šādā situācijā labāk neizvēlies iegādāties dārgas preces.

Un, cik izmaksā sūtīšana?
Izvēloties preces, pievērs uzmanību ne tikai preces cenai, bet arī sūtīšanas izmaksām, jo nereti veikalos, kur preces ir pārsteidzoši lētas, sūtīšana izmaksā pat vairāk par pašu produktu un otrādi – ja preces cena ir augstāka, sūtīšana var būt lētāka vai pat bezmaksas. Bieži sastopams arī princips – jo vairāk pērc, jo lētāka piegāde.

Kāds ir preces piegādes ilgums?
Parasti tirgotājs norāda plānoto sūtīšanas laiku. Ir vērts pievērst tam uzmanību, ja nevēlies gaidāmajā ballē palikt bez kleitas vai kurpēm, jo sūtīšanas laiks mēdz variēt robežās no nedēļas līdz pat 1-2 mēnešiem. Parasti visātrākā sūtīšana uz Latviju ir no Eiropas veikaliem. Atceries – ja tirgotājs neiekļaujas norādītajā sūtīšanas laikā, tev ir tiesības sūdzēties!

Uzraksti atsauksmi!
Lai atvieglotu iepirkšanos citiem pircējiem, neslinko un uzraksti īsu atsauksmi par saņemto preci. Esi godīga! Uzraksti gan pozitīvo, gan negatīvo, turklāt, ne vien par preces kvalitāti, bet arī par servisu! Tikai tā iepirkšanos internetā spēsim nākotnē padarīt vēl patīkamāku un drošāku!

 

2 komentāru
  1. Jā, jā, un vēlreiz jā! Kā rūdīta internetā pircēja varu apgalvot, šeitan ir taisnība. Ja grib būt pavisam drošs, var mēgināt piemērīt kāroto lietu veikalā, un ja cena zemāka internetā, to nopirkt tur – tā var būt pārliecība, ka izmērs un griezums piemeklēti pareizi.

  2. Labi, ka atgādināts par tām sūtīšanas izmaksām – tā ir ļooooti skarba patiesība, ka, ja ir traki lētas cenas, ir traki dārga piegāde un, protams, otrādi.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.