9 sporta veidi trauksmes pārvarēšanai un veselības uzlabošanai

https://www.istockphoto.com/

Pēc tāda gada kāds līdz šim nebija pieredzēts, nav pārsteigums, ka daudzi no mums, vairāk nekā jebkad agrāk, cīnās ar trauksmi, jo klāt ir rudens – vēsais un drūmais gadalaiks un tepat aiz stūra jau gaida ziema. Ar informāciju pārpildītā telpa un sociālie tīkli, blāvā gaisma pandēmijas tuneļa galā un citas nebūtības burtiski sašūpo mūsu līdz šim nosacīti mierīgo un stabilo ikdienu, veicinot trauksmainību un garīgus pārdzīvojumus.

Lai palīdzētu cīnīties ar bažām par šī brīža situāciju Pasaulē un lietderīgi aizpildītu mājsēdes laiku, espati.lv sadarbībā ar sporta terapeitiem un fitnesa treneriem, dalās ar savām desmit populārākajām sporta aktivitātēm, lai palīdzētu mums tikt galā ar trauksmi un apturēt saspringto sezonālo pāreju.

Pirms sākam

Ikviens no mums kaut reizi dzīves laikā ir cietis no nemiera un stresa – no bērnības līdz pat pieauguša cilvēka vecumam. Dažiem cilvēkiem tā ir nemitīga cīņa, bet citiem tā ir “reizi pa reizei”, kad dzīve uzmet līkumu.

Pirmkārt, ir derīgi zināt, ka pastāv divi dažādi trauksmes veidi – akūta trauksme un hroniska trauksme. Akūtu trauksmi izraisa aktīva stresa reakcija – kaut kas īslaicīgs, savukārt hronisku trauksmi izraisa hronisks stress (stresa reakcijas, hiperstimulācija), kur stresa hormoni stimulē ķermeni ilgākā laika periodā. Dažiem cilvēkiem ir paveicies pārvaldīt savu stresu un trauksmi, tiekot galā ar situācijām vai notikumiem, kas to izraisa, savukārt citiem cilvēkiem nav tik viegli izslēgt aizkaitināmību, dusmas vai garastāvokļa maiņas.

Diemžēl par trauksmi nevar viennozīmīgi atbildēt – tā ir ļoti personiska problēma. Padomi, uztura plāni un tūkstošiem tirgū piedāvāto produktu, kas palīdzēs jums labāk tikt ar to galā, var nebūt pietiekami efektīvi, tomēr dažādi vingrinājumi var būt atslēga tam, lai atvieglotu jūsu ikdienu. Starp jūsu garīgo un fizisko veselību pastāv ļoti cieša saikne, ko apliecina teiciens – ķermenis ir prāts un prāts ir ķermenis.

Fitnesa treneri iesaka ikvienam, kas cieš no trauksmes, vienmēr konsultēties ar savu ārstu par ārstēšanas iespējām, pirms jebkāda veida vingrojumu programmas uzsākšanas.

Dejošana

Dejošana nav tikai izklaide, tā var palīdzēt kontrolēt jūsu emocijas, burtiski izdejojot stresu. Dejojot mēs uzlabojam ne tikai savu fizisko, bet arī garīgo veselību.

Mēs atbrīvojam endorfīnus un paaugstinām dopamīnu — divus neirotransmiterus, kas ir atbildīgi par baudas un laimes sajūtu. Dejošana uzlabo garastāvokli, kā arī stāju, lokanību un palielina aerobo spēku. Dejošana ir lielisks veids sociālo saikņu veidošanai, kas arī palīdz mazināt stresu un trauksmi, jo dejošanas laikā koncentrēšanās notiek uz kustībām un mūzikas ritmiem, nevis uz satraukuma cēloņiem vai sajūtām.

Joga

Jogā iesaistītā elpošana un stiepšanās ir lieliska stresa mazināšanas aktivitāte. Tā ietver virkni kustīgu un nekustīgu pozu, kas apvienotas ar dziļu elpošanu. Tās visas ir prāta un ķermeņa aktivitātes, kas stiprina jūsu ķermeņa dabisko relaksācijas reakciju uz trauksmi vai stresu. Taču esiet piesardzīgs, jo daži jogas veidi var nebūt jums piemēroti, ja galvenais mērķis ir mazināt trauksmi. Lai atbrīvotos no nemiera vai stresa, izvēlieties maigu jogu vai jogu iesācējiem, atliekot spēka jogu uz vēlāku laiku, jo tā var būt pārāk intensīva.

Tai Chi

Tāpat kā joga, tai chi ir virkne pašregulētu, plūstošu ķermeņa kustību un elpošanas paņēmienu. Lai gan daudzām kustībām, kas saistītas ar tai chi, saknes meklējamas cīņas mākslā, tas ir sporta veids, kura mērķis ir palīdzēt nomierināt prātu un uzlabot ķermeņa veselību. Šis sporta veids var pat palīdzēt palielināt kaulu blīvumu, tāpat tas ir piemērots asinsspiediena pazemināšanai, imūnsistēmas stiprināšanai un palīdz cīņā ar tādām slimībām kā artrīts un fibromialģija. Ar tai chi var nodarboties jebkur un tam nav nepieciešams aprīkojums.

Bokss vai kikbokss

Tiem, kas meklē intensīvāku treniņu, bokss un kikbokss var būt lielisks sporta veids, ko izmēģināt. Šie sporta veidi ir vieni no labākajiem tieši stresa un trauksmes mazināšanai. Tas ir disciplinēts sporta veids, taču jūs varat atbrīvoties no uzkrātajām bažām, dusmām un stresa ar stingriem sitieniem un spērieniem.

Ja regulāri nodarbosieties ar kikboksu, tas arī palīdzēs uzlabot līdzsvaru, elastību un koordināciju. Šis sporta veids ir pieejams gandrīz ikvienā sporta zālē, kā arī YouTube ir pieejams plašs video treniņu klāsts un padomi kā sākt nodarboties ar šo sporta veidu.

Komandu sporta veidi

Esot daļai no komandas neatkarīgi no tā vai tie ir draugi, ģimene, kolēģi vai kaimiņi, jūs variet ne tikai uzlabot fizisko veselību, bet arī garīgo. Viens no labākajiem veidiem kā iekļaut vingrinājumus savā ikdienas grafikā ir sapulcināt draugus un ģimenes locekļus un organizēt tenisa, futbola vai pat olimpiskās spēles un šīs ir tikai trīs no tik plašajām iespējām.

Ja izvēlaties vingrot komandā, jūs ne tikai izklaidējaties ar draugiem un mīļajiem, bet arī svīstat un atbrīvojat endorfīnus. Komandu sporta veidi uztur veselīgu sacensību garu, kā rezultātā liek jums vairāk censties, uzlabojot savu sniegumu un galarezultātā gūstot gandarījumu par padarīto, turklāt uzslavas no apkārtējiem vairo pašapziņu.

Peldēšana

Ja esot ūdenī jūtaties vislabāk, peldēšana varētu būt īstais veids, lai palīdzētu pārtraukt nemieru. Peldēšanas laikā jums ir nepieciešamas ilgstošas ​​muskuļu kustības un dziļa kontrolēta elpošana. Tas palīdzēs stimulēt smadzenes, lai palielinātu nervu šūnu attīstību un palīdzētu ražot endorfīnus un citas stresu mazinošas ķīmiskas vielas. Peldot jūs stimulēsit arī neironu attīstību un jaunus aktivitāšu modeļus smadzenēs, kas ir saistīti ar miera emocijām. Ir pierādīts, ka peldēšana regulāri kaut vai tikai pusstundu var palēnināt novecošanās procesus, kā arī samazināt depresiju un trauksmi.

Riteņbraukšana

Riteņbraukšana ir viens no labākajiem kardio treniņiem, kas ne tikai uzturēs jūs formā un veicinās fizisko sagatavotību, bet arī uzlabos jūsu garīgo veselību. Riteņbraukšanas laikā kortizola (stresu izraisošā hormona) līmenis organismā samazinās, bet, ja kortizola līmenis ir augsts, tas traucē organisma “miega grafiku,” . Tādēļ riteņbraukšana paaugstinās serotonīna līmeni, kas palīdzēs uzlabot miegu. Mēs visi zinām, ka kvalitatīvs un mierīgs nakts miegs var novērst noteiktas garīgās problēmas un palīdzēt mums daudz mierīgāk tikt galā ar visiem dzīves jautājumiem.

Skriešana

Saskaņā ar pētījumiem, skriešana tikai piecas minūtes dienā var palīdzēt jums dzīvot ilgāk. Skriešana sadedzinās kalorijas, mazinās tieksmi pēc ēdiena un samazinās sirds slimību risku, taču, kas ir vēl svarīgāk, tā daudzos veidos uzlabos garastāvokli. Ja skriešana jums neiet pie sirds – nekrītiet panikā! Vienkāršs veids kā sākt, ir skriet vienu minūti un staigāt divas minūtes 10-20 minūšu laikā. Sāciet lēnām un izejiet svaigā gaisā neatkarīgi no laikapstākļiem. Turklāt, kamēr atrodaties ārā, iepazīstieties ar apkārtni – izmantojiet visas maņas, lai absorbētu maršrutu un ieelpotu svaigo gaisu. Tas viss palīdzēs jums koncentrēties uz “šeit un tagad” un, cerams, palīdzēs mainīt jūsu reakciju uz trauksmi.

Pastaigas svaigā gaisā

Visbeidzot – visvienkāršākā nodarbe, lai izkustinātu no vietas par tos, kuri pieraduši pie nemitīgas sēdēšanas un TV pults spaidīšanas. Pastaigas svaigā gaisā ir bez maksas un tas ir viens no vienkāršākajiem veidiem kā sākt aktīvi darboties, zaudēt svaru un kļūt veselīgākiem.

Regulāras pastaigas var mazināt ar stresu saistītu slimību rašanos, tostarp paaugstinātu asinsspiedienu, holesterīnu, 2. tipa diabētu, sirds un asinsvadu slimības. Iešana var veicināt dziļāku elpošanu, atbrīvot spriedzi muskuļos un nomierinoši iedarboties uz jūsu neiroloģisko sistēmu. Ātrāka iešana (apmēram 3-4 kilometri stundā) 10 minūtes dienā palīdzēs sadedzināt liekās kalorijas, uzlabos jūsu izturību un palīdzēs saglabāt veselību.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.