Cik svarīga ir darba vide

Šis ir īstais brīdis, lai noņemtu starpsienas birojā (ja to atļauj darba specifika), lai iekārtotu mājīgu virtuvi, organizētu kopīgas pusdienu pauzes un darītu citas lietas, lai kolēģi var padalīties ar jauniem trikiem klientu piesaistīšanā vai citu nozīmīgu informāciju.

Vēl pirms gada darbinieki no savas darbvietas primāri sagaidīja izaugsmes iespējas, apmācības un, protams, labu atalgojumu, bonusus. Šobrīd sarunās gan ar strādājošiem, gan jauna darba meklējumos esošiem skaidri iezīmējas nepieciešamība pēc drošības un stabilitātes sajūtas, kā arī vēlme just atbalstu un uzmundrinājumu. Tieši cilvēki, komanda ar savām emocijām, uzvedību un attieksmi uzņēmuma vidi ietekmē visvairāk. Un ir biroji ar brīnišķīgi iekārtotām telpām, ar komfortablu un vizuāli pievilcīgu vidi, bet… darbinieki tajā nejūtas labi. „Veidot patīkamu mikroklimatu ir pa spēkam mums katrai. Sākot jau pašai ar sevi, savu attieksmi. Stabilitātes sajūtu palīdz veidot informācija, skaidri zināmi mērķi un uzdevumi. Tāpēc gan uzņēmuma, gan nodaļu vadītājiem, gan kolēģiem savā starpā ir jārunā. Vadībai noteikti vajadzētu informēt darbiniekus par situāciju uzņēmumā, iespēju robežās ieskicējot arī attīstības scenāriju, kā arī katram darbiniekam izvirzīt konkrētus uzdevumus. Nedrošība, bailes un trauksmes sajūta ir īpaši izteikta darbavietās, kur valda pastāvīga neziņa un neskaidrība par to, kas sagaidāms rīt,” saka Jūlija Artjuhova, CVO Recruitment Latvia vadītāja.

Uzņēmumā jāveido iekšējais forums

Informācijas trūkums kompānijā rada baumas, kas savukārt veicina nedrošu atmosfēru uzņēmumā. „Nākamreiz, kad tā vien niezēs mēle padalīties ar jaunākajām baumām vai neapstiprinātu informāciju, der padomāt, cik ļauna tas nodara gan tev, gan taviem kolēģiem – cik baiļu un nepatīkamas enerģijas mēs tādā veidā radām. Tā vietā labāk veltīt laiku, lai pārrunātu, ko mēs katra varam darīt, lai uzņēmumam klātos labāk. Ko un kā varam ietaupīt (elektrība, papīrs), kādus jauninājumus varam ieteikt – jaunu produktu vai pakalpojumu, kas būtu pieprasīts un vajadzīgs tieši šobrīd, kādu jaunu mērķauditoriju piesaistīt,” iesaka J. Artjuhova.
Lai brīvi lidotu pozitīva informācija, domas un idejas, var izveidot uzņēmuma iekšējo forumu, kurā katrs brīvi var paust savas domas, uzdot jautājumus vadībai, rakstīt savas idejas. „Mēs savā uzņēmumā izmantojam Skype, lai apmainītos gan ar noderīgu informāciju, gan padalītos labās ziņās un uzmundrinātu kolēģus,” teic vadītāja.

Sasēsties kompaktāk

Lielākai drošības un stabilitātes sajūtas radīšanai var palīdzēt arī pareizs telpu iekārtojums. „Ja uzņēmumā notikusi štatu samazināšana un palikušas pustukšas telpas, var apvienot nodaļas un sasēsties kompaktāk, lai cilvēks viens pats tukšā telpā nejustos neomulīgi. Galdus ieteicams izvietot tā, lai aiz muguras ir siena, nevis liela telpa, tukšums. Ja nu telpas iekārtojums liedz sēdēt pietiekami tuvu sienai, noliec sev aiz muguras lielu istabas augu vai rotējošo plauktu ar mapēm, vai ko citu, kas atrodas telpā un ir pārvietojams,” par darba vides sakārtošanu runā J. Artjuhova.

Uz galda ģimenes foto
Ja šobrīd no vadītāja nevari saņemt pietiekami daudz motivācijas (visticamāk, viņam/-i tā nepieciešama tikpat daudz, cik tev), iedvesmas avotus vari meklēt pati un nolikt uz sava darba galda vai kādā redzamā vietā. Kādai tās var būt panākumus guvušu cilvēku atziņas vai pašas sasniegumu saraksts, kādai – ģimenes foto, iedvesmojošs dabas skats, ziedi. Domas asumam un naskai smadzeņu darbībai regulāri jāvēdina telpas. „Mūsu birojā brīžos, kad visas esam intervijās vai pusdienu pārtraukumā, logs ir vaļā un visas ļaunās enerģijas un izelpotie vīrusi pa to ārā. Savukārt, ja bijusi tikšanās ar negatīvi noskaņotu cilvēku, pusstundu var padedzināt sveci, kas palīdz aizgaiņāt negatīvo enerģiju. Arī krāsas un simboli var palīdzēt konkrētiem mērķiem – nomierināties vai atgūt spēkus. Atliek vien ieklausīties sevī un noticēt,” iesaka Jūlija Artjuhova.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.